Szczegóły dotyczące fazy grupowej i pucharowej, kto z kim gra, podział na grupy oraz drabinki możecie zobaczyć tutaj.
Tak jak wspominałem w pierwszym poście, po rozpoczęciu turnieju zamieszczę tutaj bardziej szczegółowe zasady.
-------------------------Spis zasad Turnieju Świątecznego 2018-------------------------
*Każdy pojedynek musi być rozgrywany z sędzią, inaczej może zostać uznany za nieważny.
*Poziom zamku: 3;
*Szybkość gry: szybka;
*Losowa pogoda;
*Mgła wojny: bez mgły;
*Wieże: bez wież;
*Mury: bez murów;
*Surowce początkowe: wysokie;
*Początkowe punkty armii: 5, dozwoleni tylko budowniczy (w tym orzeł, ent);
*Mapa: Chaos Lysea SE;
*Bez wlotów;
*Bohater:
Tymczasowy na 4 poziomie;
Rasa: zgodnie z graną rasą;
Klasa: Kupiec, Druciarz;
Dozwolone umiejętności: wszystkie;
*Remis:
Po 40 minutach, za orzeczeniem sędziego może zostać doliczone 5 minut gry jeżeli jeden z graczy będzie miał ogromną przewagę.
Jeżeli czas gry przekroczy 40 minut, a gra będzie wyraźnie wygrana przez jednego zawodnika (uciekanie robotnikiem po mapie, zniszczona większość bazy, brak kopalń) sędzia może orzec o zwycięstwie gracza z przewagą.
Zniszczenie wszystkich budynków przeciwnika równa się natychmiastowemu zwycięstwu.
*Lagi:
Jeżeli jeden z graczy odczuwa lagi, które jego zdaniem mogą wpłynąć na wynik rozgrywki, musi to zgłosić w początkowych 5 minutach spotkania - wtedy zostanie ono przełożone lub zmieniony host, w przeciwnym wypadku gra zostanie rozegrana do końca.
Jeżeli obaj gracze ucierpią niespodziewanie z powodu lagów i obaj wyrażą zgodę, mogą rozgrywkę powtórzyć.
Gdy osobę wyrzuciło lub pojawiły się nagle lagi, a osoba ta miała znacznie gorszą sytuację, to wtedy od razu orzekamy o zwycięstwie lub przegranej. Orzeczenia wydają sędziowie, można się skonsultować z obserwatorami, na podstawie:
- przewagi ekonomicznej;
- przewagi ekonomiczno-militarnej;
- przewagi militarnej;
*Wybór ras:
Banujemy 3 rasy przeciwnika, po jednej z każdej grupy - wysyłamy zbanowane rasy do sędziego, który przedstawia je równocześnie (w rozgrywkach do 3 wygranych, czyli w finałach, banujemy tylko jedną rase z najsilniejszej grupy). Następnie wybieramy przeciwnikowi jedną rasę z niezbanowanych, którą chcemy żeby zagrał - również wysyłamy ją do sędziego, a sędzia przedstawia, jakimi rasami rozgrywacie pojedynek.
Wybór ras powtarzamy przed każdym meczem aż do wyłonienia zwycięzcy - jeżeli w jednym z poprzednich meczy wybraliśmy przeciwnikowi jakąś rasę, to nie możemy jej już wybierać ponownie.
W fazie pucharowej mecze są rozgrywane aż do wyłonienia zwycięzcy - w wypadku trzech remisów pod rząd gramy dalej, tym razem rasami, które zostały zbanowane. W wypadku 6 remisów pod rząd - rzut monetą xD.
-----------------------------------Uczestnicy, przebieg turnieju-----------------------------------
Każdy z uczestników został podzielony na koszyki i według tych koszyków rozdzieliłem ich (za pomocą losowania) na grupy.
Łącznie zapisało się 15 osób (Pół Króla zapisał się po rozpoczęciu turnieju), więc w grupie D zabrakło nam jednego zawodnika.
Grupy rozegraliśmy grając każdy z każdym, dwie osoby, które znalazły się najwyżej w grupie, wychodzą, natomiast pozostałe dwie (w przypadku grupy D jedna) - odpadają z turnieju. Każdy mecz w grupie rozgrywany był do 2 wygranych (remis 2-2 liczy się jako 1 punkt dla obu graczy).
Pozycja w grupie została ustalona poprzez ilość punktów, w wypadku remisu punktowego rozstrzygał wynik bezpośredniego meczu (bądź meczów), w przypadku dalszego remisu stosunek wygranych do przegranych map (nie meczy), a w przypadku Remisu Ostatecznej Pogardy - koszyki przeciwników, z którymi zwyciężano.
Punkty liczymy w sposób następujący:
-3 pkt za wygraną;
-1 pkt za remis;
-0 pkt za porażkę.
Faza grupowa w serwisie challonge przedstawia zły rozkład punktów, ponieważ liczone jest tam to według jakiegoś systemu tenisowego? bodajże, natomiast miejsca zajęte w grupach przez uczestników pozostają te same, więc wszystko jest w porząsiu.
W fazie pucharowej ośmiu zawodników, którym udało się wyjść ze swoich grup zagra ze sobą bezpośrednie mecze w drabince.
Zawodnicy zostaną połączeni w pary, w zależności od miejsca zajętego w grupie, według następującego systemu:
Zwycięzca grupy A gra z drugim miejscem w grupie B;
Zwycięzca grupy B gra z drugim miejscem w grupie A;
Zwycięzca grupy C gra z drugim miejscem w grupie D;
Zwycięzca grupy D gra z drugim miejscem w grupie C;
Drabinka fazy pucharowej będzie rozgrywana trybem podwójnej eliminacji - oznacza to, że każda z osób która odpadnie w pierwotnej drabince fazy pucharowej, tzw. drabince wygranych, spada do drabinki przegranych i otrzymuje drugą szansę na dojście do Wielkiego Finału.
Mecze będą znowu rozgrywane systemem do 2 wygranych, za wyjątkiem finałów drabinek wygranych i przegranych, oraz wielkiego finału, które rozegrane zostaną systemem do 3 wygranych.
Lista uczestników, wraz z rasami i koszykiem:
-------------------------------------------FAZA GRUPOWA-------------------------------------------
Grupa A:
Trivium 0:2 Kruk
- Trivium (Krasnoludy) vs Kruk (Zaraza)
- Trivium (Rycerze) vs Kruk (Rój)
- Admin (Barbarzyńcy) vs Kruk (Rycerze)
- Admin (Leśne elfy) vs Kruk (Imperium)
- Kruk(Rój) vs EBI (Minotaury)
- Kruk (Mroczne krasnoludy) vs EBI(Ssrathi)
- EBI oddał rozgrywkę walkowerem.
- Trivium oddał rozgrywkę walkowerem.
- Obaj gracze zrezygnowali z udziału w turnieju.
Grupa B:
Pielagoroth 2:0 Drake
- Pielagoroth (Ssrathi) vs Drake (Imperium)
- Pielagoroth (Minotaury) vs Drake (Rycerze)
- Artur (Krasnoludy) vs Pielagoroth (Imperium)
- Artur (Nieumarli) vs Pielagoroth (Nieumarli)
- Drake nie stawił się na grę.
- Bandziorno nie stawił się na mecz.
- Bandziorno nie stawił się na mecz.
- Obaj gracze nie stawili się na mecz.
Grupa C:
SkowronV 2:0 Gowasu
- SkowronV (Krasnoludy) vs Gowasu (Rycerze)
- SkowronV (Mroczne elfy) vs Gowasu (Leśne elfy)
- Kronos (Krasnoludy) vs Gowasu (Rycerze)
- Kronos (Barbarzyńcy) vs Gowasu (Leśne elfy)
- SkowronV (Krasnoludy) vs Kronos (Wysokie elfy)
- SkowronV (Nieumarli) vs Kronos (Leśne elfy)
- Jhora nie stawił się na mecz.
- Jhora nie stawił się na mecz.
- Jhora nie stawił się na mecz.
Grupa D:
Zorot 2:0 Monte
- Zorot (Demony) vs Monte (Wysokie Elfy)
- Zorot (Krasnoludy) vs Monte (Nieumarli)
- Monte (Krasnoludy) vs Tomek (Wysokie elfy)
- Monte (Wysokie elfy) vs Tomek (Imperium)
- Tomek (Rój) vs Zorot (Krasnoludy)
- Tomek (Rycerze) vs Zorot (Barbarzyńcy)
-------------------------------------------Podsumowanie-------------------------------------------
Grupa A:
1. Kruk | 9 pkt. | 3/0/0
2. Admin | 6 pkt. | 2/0/1
3. EBI | 1 pkt. | 0/1/2
4. Trivium | 1 pkt. | 0/1/2
Grupa A:
1. Artur | 9 pkt. | 3/0/0
2. Pielagoroth | 6 pkt. | 2/0/1
3. Drake | 1 pkt. | 0/1/2
4. Bandziorno | 1 pkt. | 0/1/2
Grupa A:
1. Skowron | 9 pkt. | 3/0/0
2. Kronos | 6 pkt. | 2/0/1
3. Gowasu | 3 pkt. | 1/0/2
4. Jhora | 0 pkt. | 0/0/3
Grupa A:
1. Zorot | 6 pkt. | 2/0/0
2. Tomek | 3 pkt. | 1/0/1
3. Monte | 0 pkt. | 0/0/2
Zatem pary ćwierćfinałowe wyglądają następująco:
Kruk vs Pielagoroth
Tomek vs Skowron
Admin vs Artur
Kronos vs Zorot
Drabinka: