Zrewolucjonizowane zasady turniejowe (2018)

Umów się na pojedynek z graczami w sieci!
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kronos
Władca Trupów
Władca Trupów
Posty: 974
Ulubiona rasa: zgodna z zasadami trybu murarza
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Zrewolucjonizowane zasady turniejowe (2018)

Post autor: Kronos » ndz, 3 cze 2018, 14:12

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Słowem wstępu

Nadszedł czas zmian. Czas, w którym musimy dogadać się z naszą nową, nieco bardziej (lub mniej?) tradycjonalistyczną bracią i zrewolucjonizować zasady mistrzowskie - przez jednych kochane, przez drugich zaś znienawidzone.

Poniższy zbiór zasad turniejowych jest owocem burzy mózgów naszych najznamienitszych ekspertów, kwiatu inteligencji polskich społeczności Warlords Battlecry. Wycelowaliśmy w zasady, które nie będą tak ograniczające jak kiedyś, jednocześnie wyciskając z nich jak najwięcej balansu, dla sprawiedliwej i satysfakcjonującej rozgrywki.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zasady turniejowe - pojęcie, które występuje we wszystkich rankingowych rozgrywkach sieciowych Warlords Battlecry 3 pod egidą forum WBC Fan.


-------------------------------------------------Zasady ogólne--------------------------------------------------

*Bez wlotów:
Oznacza zakaz atakowania budynków znajdujących się wewnątrz bazy, wyznaczonej na podstawie granicy.
Granica - linia tworząca zakres rozległości bazy, jest wyznaczona przez najdalej wysunięte budynki danego gracza. Przebiega na półokręgu każdej bazy i wyznaczają ją budynki tworzące ten półokrąg. Możemy atakować budynki znajdujące się tylko na granicy wokół bazy.
Wolno omijać budynki podczas ataku na jednostki atakujące lub obronę statyczną, taką jak wieże - zakazane jest jednak gonienie wycofywanych w głąb bazy jednostek przeciwnika bez uprzedniego zniszczenia stojących na drodze budynków.
Chodzenie po bazie przeciwnika (bez atakowania) celem zwiadu również jest niedozwolone.

*Bez przedłużania gier:
Zniszczenie wszystkich budynków przeciwnika powoduje wygraną bez względu na liczbę jednostek.

----------------------------------------Rozgrywka jeden na jednego----------------------------------------

*Czas gry:
40 minut - po nim remis

*Bohater
Tymczasowy na 4 poziomie
Rasa: zgodnie z graną rasą
Klasa: Kupiec, Druciarz
Dozwolone umiejętności: wszystkie
Dozwolona magia: wszystkie czary na pierwszym poziomie

*Losowa pogoda
*Szybkość gry: szybka
*Mury: bez murów
*Wieże: bez wież
*Zasłonięta mapa
*Mgła wojny: dowolnie*
*Poziom zamku: 3-5
*Punkty armii na początek: 5
*Początkowo wysokie surowce

*W rozgrywkach z widownią mgła wojny musi być wyłączona.

*Mapa
Chaos Lysea, Chaos Arabic, Chaos Wild Craft*

*Do spisu gier multi będą zaliczane również gry rozegrane na losowych mapach, bądź mapach z pakietu WBC Fan.

*Wybór ras

Istnieją dwa dostępne systemy wyboru ras*:

1) Rozgrywki turniejowe są toczone systemem rasowym. Każdy podaje 3 rasy do sędziego, którymi chce grać, później sędzie przedstawia, jakie rasy wybrali zawodnicy (2x 3). Następnie z tych 3 ras przeciwnik podaje sędziemu jedną rasę, którą ma grać dany przeciwnik.

Baśniowe Istoty - 12
Orkowie - 10
Demony - 9
Mroczne Krasnoludy - 8
Wysokie Elfy - 8
Minotaury - 8
Władcy Zarazy - 7
Mroczne Elfy - 6
Nieumarli - 6
Rycerze - 6
Imperium - 6
Barbarzyńcy - 6
Rój - 6
Ssrathi - 6
Leśne Elfy - 5
Krasnoludy - 5

Limit punktowy: 20

2) Rozgrywki turniejowe są toczone systemem rasowym. Każdy gracz wybiera po jednej rasie z danej kategorii (silne, średnie, słabe), podaje je do sędziego, później sędzie przedstawia, jakie rasy wybrali zawodnicy. Ścierać się mogą jedynie rasy z tej samej kategorii. Przed meczem gracze wspólnie ustalają, którą kategorią ras będą grać.

Silne: Baśniowe Istoty, Demony, Mr. Krasnoludy, Wysokie Elfy, Minotaury, Orkowie
Średnie: Mr. Elfy, Rycerze, Nieumarli, Zaraza, Barbarzyńcy
Słabe: Ssrathi, Krasnoludy, Rój, Imperium, Leśne Elfy

*Do spisu gier multi będą zaliczane również gry rozegrane losowymi rasami.

*Lagi

Konsekwencje - jeżeli dany gracz w rozgrywce turniejowej ma problem z lagami oraz zostanie orzeczone, że są one powodowane z jego winy, może nastąpić przesunięcie terminu spotkania lub w skrajnych przypadkach dyskwalifikacja gracza.
Jeżeli gracz zgłosi lagi na początku gry na podstawie:
- tworzenia budynków;
- zabijania zwierząt;
- zabijania jednostek przeciwnika;
oraz gdy sytuacja nie będzie się powtarzać wielokrotnie, lub kiedy orzeczone zostanie, że obaj gracze są bez winy - brak konsekwencji.

Orzeczenia - stosujemy wtedy, gdy osobę wyrzuciło lub pojawiły się nagle lagi, a osoba ta miała znacznie gorszą sytuację. Jeśli taka sytuacja wystąpi to wtedy nie stosujemy się do konsekwencji, tylko od razu orzekamy o zwycięstwie lub przegranej. Orzeczenia wydają sędziowie, można się skonsultować z obserwatorami, na podstawie:
- przewagi ekonomicznej - jeden gracz posiada mniej niż 3 kopalnie (0,1,2), natomiast przeciwnik posiada przynajmniej 12;
- przewagi ekonomiczno-militarnej - jeden gracz posiada 2x więcej kopalń i wojska niż przeciwnik;
- przewagi militarnej - jeden gracz ma armie doszczętnie rozbitą, kilkanaście jednostek, natomiast przeciwnik posiada siły kilkakrotnie większe.

--------------------------------------------Rozgrywka drużynowa--------------------------------------------

*Bohater
Tymczasowy na 30 poziomie
Rasa: dowolna
Klasa: Kupiec, Druciarz
Dozwolone umiejętności: wszystkie
Dozwolona magia: wszystkie czary na pierwszym poziomie

*Losowa pogoda
*Szybkość gry: normalna
*Mury: dowolnie
*Wieże: dowolnie
*Zasłonięta mapa
*Mgła wojny: dowolnie
*Poziom zamku: 3-5
*Punkty armii na początek: 5
*Początkowo średnie surowce

*Mapa
Chaos Great Lakes, Chaos Ice Fortress, Chaos Fire Craft*

*Do spisu gier multi będą zaliczane również gry rozegrane na losowych mapach, bądź mapach z pakietu WBC Fan.

*Wybór ras*
1) Bitwy 3vs3
Rozgrywki mistrzowskie są toczone systemem rasowym. Każda drużyna wybiera 6 ras, po 2 z każdej kategorii (słabsza, średnia, silniejsza) w taki sposób, aby nie przekroczyć łącznie limitu 12 punktów. Następnie przeciwnicy banują po jednej rasie z każdej kategorii. W pojedynku udział wezmą pozostałe (niezbanowane) rasy.

----------------------
1 punkt: Imperium, Krasnoludy;
2 punkty: Ssrathi, Rój, Władcy Zarazy;
-----------------------
1 punkt: Mroczne Krasnoludy;
2 punkty: Rycerze, Nieumarli;
3 punkty: Minotaury, Barbarzyńcy;
----------------------
1 punkt: Mroczne Elfy, Demony;
2 punkty: Orkowie, Baśniowe Istoty;
3 punkty: Wysokie Elfy, Leśne Elfy;
----------------------
Limit punktowy: 12

2) Bitwy 2vs2
Rozgrywki mistrzowskie są toczone systemem rasowym. Każda drużyna wybiera 4 rasy, po 2 z obu kategorii (słabsza, silniejsza) w taki sposób, aby nie przekroczyć łącznie limitu 10 punktów. Następnie przeciwnicy banują po jednej rasie z każdej kategorii. W pojedynku udział wezmą pozostałe (niezbanowane) rasy.

----------------------
1 punkt: Imperium, Krasnoludy
2 punkty: Ssrathi, Rój, Władcy Zarazy
3 punkty: Rycerze, Mroczne Krasnoludy, Nieumarli
----------------------
1 punkt: Minotaury, Barbarzyńcy
2 punkty: Demony, Mroczne Elfy
3 punkty: Orkowie, Baśniowe Istoty
4 punkty: Wysokie Elfy, Leśne Elfy
----------------------
Limit punktowy: 10

*Do spisu gier multi będą zaliczane również gry rozegrane losowymi rasami.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Powyższe zasady są wciąż w fazie testów i prawdopodobnie będą się dynamicznie zmieniać. Dołożymy wszelkich starań, aby dawały one jak największą przyjemność z gry, jednocześnie w miarę możliwości ją balansując.
Pod tym postem można zgłaszać swoje uwagi oraz propozycje wraz z argumentacją, które z pewnością zostaną przez nas rozpatrzone.


Powodzenia wszystkim!!!
:cowboy:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości