Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Opisujemy wybrane jednostki.
Awatar użytkownika
Toster
Champion
Champion
Posty: 29
Ulubiona rasa: Mroczne Krasnoludy
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Toster » sob, 26 cze 2010, 23:34

Chcę Wam zadać właśnie to pytanie: Co sądzicie o golemach? Co Wam się w nich podoba, a co Was odrzuca? Jak oceniacie ich przydatność w grze Mrocznymi Krasnoludami?

Osobiście nie przedstawiłbym ich przed machiny, ale też nie spisał je na straty. Moim zdaniem plasują się na równi z katapultami, balistami i resztą oblężniczego szmelcu.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pielagoroth
Rycerz Zagłady
Rycerz Zagłady
Posty: 1741
Ulubiona rasa: Nieumarli
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Pielagoroth » sob, 26 cze 2010, 23:47

Golemy to bardzo dobre jednostki na łuczników i ogólnie jednostki z fizycznymi obrażeniami. Kamienny to jedna z lepszych jednostek 1 poziomu. Nie droga i silna ale podobnie jak pozostałe golemy powolna. Żelazny to mój ulubiony golem. Świetnie sprawdza się na baśniowe istoty i inne masowe rasy dzięki obszarowym obrażeniom. W dodatku tworzy miny przydatne na budynki. Brązowy Golem jest teoretycznie najsilniejszy ale nie przepadam za nim. Przez to, że jest tak wolny dużo hp straci idąc do przeciwnika a w przypadku jego ceny średnio się to opłaca. Tyle, że jest generałem i przejmuje budynki. Mimo, że ma najlepsze staty wydaje mi się gorszy od Żelaznego, bo droższy, później dostępny i przede wszystkim nie zadaje obszarowych obrażeń. Ma przydatny czar ale rzadko z niego korzystam. Na końcu wspomnę o największej wadzie golemów czyli podatności na elektryczność. Wszystkie jednostki atakujące elektrycznością robią to na odległość a to przy niewielkiej szybkości golemów powoduje ich destrukcję bez szkód.

edit
Zapomniałem o jeszcze jednym golemie, o Grondzie. Najsilnijeszy golem ale jako że jest tytanem zrobimy tylko jednego takiego w każdej potyczce. Jest potwornie silny, zadaje 160 obrażeń obuchowych co eliminuje praktycznie każdą jednostkę na hita. Jedynym minusem jest, jak zwykle u Golemów, szybkość przez którą Grond traci połowę hp zanim dojdzie do wroga i może być używany praktycznie tylko jako mina samoeksplodująca ;P
Czyżby? A jednak. ®

Awatar użytkownika
Toster
Champion
Champion
Posty: 29
Ulubiona rasa: Mroczne Krasnoludy
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Toster » sob, 26 cze 2010, 23:56

Każda dobra jednostka ma swoją wadę. W przypadku golemów ich słabą stroną są obrażenia elektryczne...
Od razu spisałeś na straty Brązowego, a wcale nie jest taki słaby. Przy Płatnerzu na II potrafi przejść przez parę salw od stada duszków, co czyni go dobrym na pozbywanie się tego szajsu, gdy Żelazny pada od jednej. Do tego jest jedną z lepiej uzbrojonych jednostek bez update'ów w grze, zaraz u boku entów. Cena też nie jest jakaś zawrotna. 100 złota i 200 metalu bez kupca to jak na generała niezbyt dużo.
Obrazek

Awatar użytkownika
Pur3viL
Szef EF
Posty: 658
Ulubiona rasa: Kobiety
Lokalizacja: Milanowek
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Pur3viL » ndz, 27 cze 2010, 01:05

Golem ma około 35 zbroi przez co tankowanie fizyków to dla niego nic, tankuje znaczną ilość dmg demona przez co demon może naskoczyć, +15dmg z mithrilu +10 z upgrade i wszystko wychodzi pięknie, golemy mogą tankować !nawet! moony mając za plecami katapulty, jest to perełka jeśli idzie o mroczne krasnoludy eksploatowana od niedawna
Obrazek
Robię mapy
Zapraszam na LoLa EUNE -ZjemCiPłatki

Awatar użytkownika
Toster
Champion
Champion
Posty: 29
Ulubiona rasa: Mroczne Krasnoludy
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Toster » ndz, 27 cze 2010, 15:07

Też tak myślę... Niewiele osób używa Brązowego, a to wielki błąd. Wiem, że trzeba się starać o ten cholerny 5 poz. Pieca, ale skoro Wysokie Elfy wyrabiają na niego by mieć Moon'y, to i Mroczne Krasnoludy dadzą rade, zwłaszcza, że mają i dochód, i handel, i najważniejsze... mogą wypychac kopalnie w ekspresowym tempie. Czasem opłaca się spowolnić produkcje armii, by mieć tak dobra jednostkę jaką jest Brązowy Golem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Wojtku » pn, 28 cze 2010, 07:20

Ale w niektórych rasach bardzo dobrze zrobić szybko reformę i skontrować takie ataki (np. golemy + machiny) wystarczy (zaraza) wysłać wpatrywacze na golemy, szlamy na machiny, ghule mogą zostać, ale także mogą iść na machiny i ewuala. Orki... utrapienie golemów zwłaszcza szamani i ich ten czar "błyskawica"... To jest dupalala ta taktyka z golemami ;) łatwo je rozbroić, bo padają jak muchy bez machin, a machiny bez golemów, więc praktycznie i teoretycznie musimy je trzymać blisko, ponieważ baśniowce mogą nas oflankować i od boku wyrąbać wszystkie machiny... Mroczne krasnoludy przecież szybkością nie grzeszą...

Awatar użytkownika
Toster
Champion
Champion
Posty: 29
Ulubiona rasa: Mroczne Krasnoludy
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Toster » pn, 28 cze 2010, 10:52

A czy ja pisze, że Mroczne Krasnoludy są dobre na wszystko? Na Orki i Baśniaki są średnie (chodź z baśniakami różnie bywa), ale na Zarazę!?!?! Chyba z byka spadłeś... Jeden strzał katapulty i zarazy nie ma. A jak dojdzie pod bazę to ją moździerze zmiotą. Żelazny Golem kosi zarazę, gorzej gdy pojawią się Wpatrywacze, ale samych golemów nigdy się nie posyła ;) Armia balist i katapult zawsze się czai za murem z golemów.
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Wojtku » pn, 28 cze 2010, 12:42

Właśnie piszę: "Machiny mają jeden minus, uciekają" więc? wątpie by katapulty coś zrobiły zanim ghul z 15 speeda dojdzie do nich omijając linię obrony golemów. Grałem nie raz mrocznymi i wiem. Mecz z Kackopem eliminacyjny, dlatego zmieniłem rasę, ponieważ orki i baśniowcy mają szybkie jednostki i są popularne wśród graczy. Krasnalom nic z machin, jeśli nie mają obstawy, a golemy je raczej słabo pilnują...

Awatar użytkownika
Toster
Champion
Champion
Posty: 29
Ulubiona rasa: Mroczne Krasnoludy
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Toster » wt, 29 cze 2010, 11:10

Słabo? Mur z golemów i nic nie przejdzie (po za lataczami). Baśniaki może i przejdą, ale Zaraza czy Rój? Żelazny raz się zakręci i pada gromada ghouli. Na szybsze jednostki jak Feye robi się Cienie...
Obrazek

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Golem - podstawa czy dodatek w armii Mrocznych Krasnoludów?

Post autor: Wojtku » wt, 29 cze 2010, 19:20

Zapomniałeś o jednym, a może i dwoma rzeczami:
-Feye są szybkie, ale zaraza też potrafi wykorzystać tą opcję.
-Kiedy zrobisz mur z golemów...(JAKA DOKŁADNOŚĆ) żeby nikt przez nią nie przeszedł? A poza tym :P Tost miej wyobraźnię czy Ci limitu na taki murek starczy, ja to bym proponował już lepiej wał obronny przed machinami sobie machnąć inżynierem ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości