Analiza #1

Patch 1.03.21
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Administrator
Site Admin
Site Admin
Posty: 2400
Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
Kontakt:

Analiza #1

Post autor: Administrator » ndz, 3 lip 2011, 00:59

W tym temacie zostanie poddana do dyskusji część patchu 1.03.1. Proszę wyrazić opinię odnośnie zmian ;) Czy się jest za wprowadzeniem tych zmian.



Generalne zmiany:
- nowe budynkki dla wysokich elfów!
Obrazek
- zmiany w dodatkowym wydobyciu: lv3/lv2/lv1 = 40/20/10 surowców
- naprawiony bug z atakiem wału
- skamienienie daje 50, krystalizowanie i zabójstwo daje 85 surowców (wcześniej 100)
- nowe oszołomienie: jeśli mniej niż 10 walki, to jednostka ma 1 walki, jeśli mniej niż 15, to 2, jeśli mniej niż 20, to 3, walka < 25, nowa walka = 4; walka < 30, nowa walka = 5; walka < 40, nowa walka = 6; walka > 40, nowa walka = 7;
- mocne wieże mają mniejszą szybkość
- bohater daje mniejszą szybkość, ale większe obrażenia i walkę wieżom
- zwiększony zasięg katapult i balist
- poprawiono błąd ze zmieniamiem postaci jednostek (nieumarli)
- budynki mają +10 zbroi i odporności.


Baśniowe Istoty:
1) Spriggan
- budowany jest na Tv2 (Twierdza poziom 2)
2) Sylf
- budowany jest na Tv1
3) Karzełek
- kosztuje 80 kryształu (wcześniej 40 kryształu)


Wysokie Elfy:
1) Lodowy strażnik
- bez podatności na kłute
- walka 8 (wcześniej 12)
2) Smoczy jeździec
- dodatkowo kosztuje 30 kryształu
- podatność na kłute
3) Strażnik Księżyca
- walka 8 (wcześniej 15)
- szybkość 10 (12)
- buduje się w Tv5 (chyba nie będziemy brać tego pod uwagę, w następnym patchu powrócili do drzew)
4) Dalekozasiężny
- obrażenia 10 (wcześniej 8 )
5) Wielostrzał osłabiony
- obrażenia 30 (50)
- zasięg 6 (10)
6) Zmniejszony o połowę efekt wydobycia kryształu przez starożytne ogniki


Orkowie:
1) Szaman goblinów
- 7 walka (wcześniej 10)
- 9 szybkość (wcześniej 12)
- dodatkowy koszt 30 kamienia
2) Gobliny
- koszt 20 zlota
3) Ogry
- podatne na obrażenia kłute


Nieumarli:
1) Szybkość zombie wzrosła do 4 (2 przedtem)
2) Szkielet kosztuje 14 złota i metalu (o połowę taniej)
3) Upiór kosztuje 70 metalu (50)
4) Zjawa kosztuje 70 kryształu (75)


Krasnoludy:
1) Krasnoludzka piechota kosztuje 75 metalu (wcześniej 70 metalu i 25 złota)
2) Władca Runów
- walka 7 (wcześniej 12)
- zasięg 6 (8)
- zmniejszenie kosztu o 20 kamienia
3) Berserker kosztuje 240 metalu (275)
4) Krasnoludzki Lord kosztuje 150 złota i metalu i 250 kamienia (wcześniej 200, 300, 200)
5) Strażnicy khazimi kosztują 120 złota i 150 kamienia (150, 200)
6) Krasnoludy dostają 1.25 więcej surowców od wypełnienia kowalem (1 dodatkowy surowiec na sekundę.


Screena zrobił Tomek

Awatar użytkownika
Pielagoroth
Rycerz Zagłady
Rycerz Zagłady
Posty: 1741
Ulubiona rasa: Nieumarli
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Pielagoroth » ndz, 3 lip 2011, 20:48

No to ja co nieco się wypowiem.
1) Pierwsza rzecz jaka mi się nie podoba to nowe budynki Wysokich Elfów. Wyglądają mniej estetycznie od poprzedników, a twierdze zajmują więcej miejsca, co jest dosyć wkurzające. Pominę już fakt, że drzewo złota to teraz powinien być krzew złota xD
2) Jeśli chodzi o zmniejszenie bonusów jakie otrzymuje się za petryfikację, zabójstwo i krystalizację to też mi się nie podoba. O ile ze zróżnicowania ilości otrzymywanych surowców jestem zadowolony, bo zabójstwo jest o wiele rzadsze od pozostałych, to powinno to wyglądać nieco inaczej. 100 za zabójstwo, po 75 za petryfikację i krystalizację. Szkoda, że nie zrobili czegoś dodającego metal :p
3) Zmniejszenie szybkości mocnych wież to wielki plus, ale dosyć mało istotny, gdyż aż tak często ludzi nie wywala :)
4) Ciekawi mnie zwiększenie zasięgu balist i katapult. Nie wiem jak to wyjdzie w praktyce, ale da to na pewno kopa tym machinom, gdyż więcej razy zdążą wystrzelić zanim coś do nich podejdzie.
5) "poprawiono błąd ze zmienianiem postaci jednostek (nieumarli)" Szczerze? Nie wiem o czym mowa xD
6) Budynki otrzymały po 10 zbroi i odporności? Znaczy, że prędzej miały 0? To się tyczy też wież i murów? Jeśli tak to nonsensowna zmiana na minus.
7) Jeśli chodzi o Baśniowe Istoty to jestem zadowolony ze zmian. Sylf nieco gorszy od Spriggana, a raczej korzystniej będzie go massować niż zmieniać wszystkie twierdze na 2 lvl. Zwiększenie kosztu Karzełka to też dobry pomysł. Pojawia się tutaj jedynie pytanie czy to nie za mało utrudnień dla tej rasy. Moim zdaniem tak.
8 ) Wszelkie zmiany w Wysokich też są dobre. Zwłaszcza zmniejszenie ilości wydobywanej krychy przez Ogniki. Może o połowę to przesada, ale pożyjemy zobaczymy. Fajnie też, że spowolnili Moony. Jednak głupotą byłoby tworzenie ich w twierdzy 5 lvlu, bo ich ilość zmniejszyłaby się niemal do 0 (patrz na aktualną ilość Wampirów czy Władców Krasnoludów), a wszyscy chyba wiemy jak słabiutkie są Wysokie bez swoich generałów. Dobrze, że to naprawili w dalszych częściach patcha.
9) W Orkach jestem niezmiernie zadowolony z podatności Ogrów. Wreszcie będzie można ich łatwo i skutecznie kontrować. Zwiększenie kosztów Szamana to też plus, podobnie jak zmniejszenie jego szybkości. Myślę jednak, że to niewiele osłabi Orków.
10) Pora na Nieumarłych. Tutaj póki co wszystko ok poza zwiększeniem kosztów Upiora. Tak jakby Nieumarli już nie byli wystarczająco drodzy…
11) W Krasnoludach na pewno na + zmniejszenie kosztów Berka i Khazrimi i te prowizoryczne 20 kamienia u Runa. Fajną rzeczą jest też zwiększenie wydobywanych surowców przez Kowali. Jednak mam co do tego pytanie. Zwiększa się szybkość wydobywania przez nich surowców czy ich ilość w kopalni? Jeśli jedno i drugie to Krasnale będą troszkę mocniejsze, jeśli tylko szybkość to lepiej nimi nie ciągnąć długo walki :p Na minus idzie za to osłabienie statystyk Runa. Zwłaszcza mniejszy zasięg to trochę nietrafiony pomysł wg mnie. Nie dość, że są wolni to teraz w mniejszym stopniu mogą polegać na osłonie piechoty.

Ogólnie nadal jestem sceptyczny. Większość zmian jest mało istotna, a tych sensownych różnic póki co niewiele.
Czyżby? A jednak. ®

Awatar użytkownika
Pur3viL
Szef EF
Posty: 658
Ulubiona rasa: Kobiety
Lokalizacja: Milanowek
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Pur3viL » ndz, 3 lip 2011, 21:35

Jam jest całkowicie zadowolony. Admin dokładna i czysta analiza wszystkiego tego co mam nadzieję będzie wprowadzone na nasze sieci hamachi. Analiza ta utwierdza nas w fakcie, że ten patch jest zbalansowany i oddaje nam prawdziwą odsłonę wbc jaką producent chciał stworzyć ale nie dociągnął. Jeszcze raz daje jeden wielki PLUS!
Obrazek
Robię mapy
Zapraszam na LoLa EUNE -ZjemCiPłatki

Awatar użytkownika
Administrator
Site Admin
Site Admin
Posty: 2400
Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Administrator » ndz, 3 lip 2011, 23:01

Z tą zbroją i odpornością to jest plus dziesięć, czyli bardziej odporne są.
4) Dalekozasiężny
- obrażenia 10 (wcześniej 8 )
5) Wielostrzał osłabiony
- obrażenia 30 (50)
- zasięg 6 (10)
Częstsze będzie używanie łuczników, bo słabsza piechota i większy atak. Osłabienie wielostrzału jak najbardziej pozytywnie, również u manikory.

Zmniejszenie szybkości szamana spowoduje, że łatwiej będzie można uciec przed błyskawicą i nie będzie tak mobilna jednostką.

Może w końcu zombie będą wykorzystywane na polu bitwy (zbieranie jak i sama walka).

Wg mnie krasnale zbyt drobne zmiany.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin

Awatar użytkownika
TomekW
Lunarion
Lunarion
Posty: 579
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: TomekW » pn, 4 lip 2011, 10:49

Admin nie zrobił analizy Pur, tylko wstawił changeloga. To my wspólnie robimy analizę xDD.

Nie zapominajcie, że tych "drobnych zmian" jest od groma i że sumują się one - naprawdę w efekcie będzie grało się nieco inaczej.

No i jeszcze to, że w następnych częściach patcha są jeszcze inne zmiany, które z pewnością jeszcze bardziej poprawiają błędy twórców.

No i nie uważam, żeby wysokie były słabiutkie bez moonów... Może nawet zacznie się używać ich magów, tylko trzeba umieć celować dobrze tym druidem w szczególności xD.

I jeszcze jedno, wall to nie wał tylko mur.
Tomek

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: KKProgamer » wt, 5 lip 2011, 20:39

1) Pierwsza rzecz jaka mi się nie podoba to nowe budynki Wysokich Elfów. Wyglądają mniej estetycznie od poprzedników, a twierdze zajmują więcej miejsca, co jest dosyć wkurzające. Pominę już fakt, że drzewo złota to teraz powinien być krzew złota xD
2) Jeśli chodzi o zmniejszenie bonusów jakie otrzymuje się za petryfikację, zabójstwo i krystalizację to też mi się nie podoba. O ile ze zróżnicowania ilości otrzymywanych surowców jestem zadowolony, bo zabójstwo jest o wiele rzadsze od pozostałych, to powinno to wyglądać nieco inaczej. 100 za zabójstwo, po 75 za petryfikację i krystalizację. Szkoda, że nie zrobili czegoś dodającego metal :p
3) Zmniejszenie szybkości mocnych wież to wielki plus, ale dosyć mało istotny, gdyż aż tak często ludzi nie wywala :)
4) Ciekawi mnie zwiększenie zasięgu balist i katapult. Nie wiem jak to wyjdzie w praktyce, ale da to na pewno kopa tym machinom, gdyż więcej razy zdążą wystrzelić zanim coś do nich podejdzie.
5) "poprawiono błąd ze zmienianiem postaci jednostek (nieumarli)" Szczerze? Nie wiem o czym mowa xD
6) Budynki otrzymały po 10 zbroi i odporności? Znaczy, że prędzej miały 0? To się tyczy też wież i murów? Jeśli tak to nonsensowna zmiana na minus.
7) Jeśli chodzi o Baśniowe Istoty to jestem zadowolony ze zmian. Sylf nieco gorszy od Spriggana, a raczej korzystniej będzie go massować niż zmieniać wszystkie twierdze na 2 lvl. Zwiększenie kosztu Karzełka to też dobry pomysł. Pojawia się tutaj jedynie pytanie czy to nie za mało utrudnień dla tej rasy. Moim zdaniem tak.
8 ) Wszelkie zmiany w Wysokich też są dobre. Zwłaszcza zmniejszenie ilości wydobywanej krychy przez Ogniki. Może o połowę to przesada, ale pożyjemy zobaczymy. Fajnie też, że spowolnili Moony. Jednak głupotą byłoby tworzenie ich w twierdzy 5 lvlu, bo ich ilość zmniejszyłaby się niemal do 0 (patrz na aktualną ilość Wampirów czy Władców Krasnoludów), a wszyscy chyba wiemy jak słabiutkie są Wysokie bez swoich generałów. Dobrze, że to naprawili w dalszych częściach patcha.
9) W Orkach jestem niezmiernie zadowolony z podatności Ogrów. Wreszcie będzie można ich łatwo i skutecznie kontrować. Zwiększenie kosztów Szamana to też plus, podobnie jak zmniejszenie jego szybkości. Myślę jednak, że to niewiele osłabi Orków.
10) Pora na Nieumarłych. Tutaj póki co wszystko ok poza zwiększeniem kosztów Upiora. Tak jakby Nieumarli już nie byli wystarczająco drodzy…
11) W Krasnoludach na pewno na + zmniejszenie kosztów Berka i Khazrimi i te prowizoryczne 20 kamienia u Runa. Fajną rzeczą jest też zwiększenie wydobywanych surowców przez Kowali. Jednak mam co do tego pytanie. Zwiększa się szybkość wydobywania przez nich surowców czy ich ilość w kopalni? Jeśli jedno i drugie to Krasnale będą troszkę mocniejsze, jeśli tylko szybkość to lepiej nimi nie ciągnąć długo walki :p Na minus idzie za to osłabienie statystyk Runa. Zwłaszcza mniejszy zasięg to trochę nietrafiony pomysł wg mnie. Nie dość, że są wolni to teraz w mniejszym stopniu mogą polegać na osłonie piechoty.
1 ) Popieram Pielę, Budynki wyglądają znacznie gorzej i w dodatku usuneli 2 budynki ktore były w WBC I! Przecież to jest już chamstwo! 3 Wersję się trzymały i w ENG wydupili...

2 ) Powiem tak, 100 to było za dużo, a 50 to za mało!

3 ) ----------------

4 ) Moim zdaniem mają teraz trochę za dużo, wczesniej było lepiej.

5 ) Ja tak samo xD Chyba nie było żadnego błedu. A jeśli chodzi o twierdze to żalowo teraz...

6 ) Ja nawet nie wiedzialem ze budynki maja odpornosc i zbroje. Ale tutaj jest mowa tylko o WIEZACH. ;) Tak mi sie przynajmniej wydaje.

7 ) Może to przechylić Szalę Zwycięstwa. Na pewno ;/ Baśniaki zawsze miały maly problem z krychą a teraz to bedzie katorga xD Mimo to Gracze teraz będą nie grać jedynie basniakami xD

8 ) ------

9 ) Nareszcie! Myślę że to bardziej wyrówna rasy. Mam nadzieję, że nareszcie Inne Rasy będą mogły podskoczyć orkom i baśniowym!
Jednak sądzę że i tak będą dalej wywyższone!

10 ) ------

11 ) Zgadzam Się!


Oraz parę pytań których ja zadam ( albo raczej odpowiedzi xD )

1 : Ogolnie Gdybym miał wybierać pomiędzy PL a ENG. Wybrałbym PL.


2 : Patrzałem wszystkie czcionki.
Na PLUS
+ Czcionka w Menu jest lepsza niż w PL
+ Czcionka na Wybieraniu Map ( W Skirmishu bądź Multi ) jest lepsza lecz trochę moim zdaniem zmniejszona ( Ale to chyba nie przeszkadza [ chyba ze ktos jest slabowidzacym xD] )
Na Minus:

- PL --> ENG
- Czcionka w Czarach przeraża nie podoba mi się w ogóle! wolałem w PL!
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
Pielagoroth
Rycerz Zagłady
Rycerz Zagłady
Posty: 1741
Ulubiona rasa: Nieumarli
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Pielagoroth » wt, 5 lip 2011, 20:47

KKProgamer pisze:6 ) Ja nawet nie wiedzialem ze budynki maja odpornosc i zbroje. Ale tutaj jest mowa tylko o WIEZACH. Tak mi sie przynajmniej wydaje.
Admin napisał "budynki mają +10 zbroi i odporności" więc raczej chodzi o wszystkie budynki, a nie tylko wieże. Gdyby mowa była tylko o wieżach to inaczej byłoby to ujęte. Nie sądzę żeby Admin miał problem z rozróżnieniem bulid od tower :p Ponadto dziwne żeby robili taki podział budynków.
Czyżby? A jednak. ®

Awatar użytkownika
Qui-Gon
Lunarion
Lunarion
Posty: 184
Ulubiona rasa: Każda
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Qui-Gon » wt, 5 lip 2011, 20:52

Ciekawe czy teraz wloty były by tak mocne jak w PL wersji :).
[CENTER]Obrazek[/CENTER]

Awatar użytkownika
Pielagoroth
Rycerz Zagłady
Rycerz Zagłady
Posty: 1741
Ulubiona rasa: Nieumarli
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: Pielagoroth » wt, 5 lip 2011, 20:58

Nie wiem, ale na pewno dalej będziemy grać bez murów i wież, bo teraz te budynki będą (chyba?) odporniejsze, więc massowanie ich będzie jeszcze bardziej opłacalne.
Czyżby? A jednak. ®

Awatar użytkownika
TomekW
Lunarion
Lunarion
Posty: 579
Kontakt:

Re: Analiza #1

Post autor: TomekW » śr, 6 lip 2011, 14:18

Jeżeli będziemy grali nie na kupcu to nie będzie opłacalne, grałem z pewnymi osobami z zagranicy i te wieże kupsko robią.
Tomek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość