Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Skarga
Thrall
Thrall
Posty: 7
Ulubiona rasa: Mroczne Elfy
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Skarga » ndz, 7 lut 2010, 16:09

Obrazek

Ponieważ zakładam, że wszyscy tu obecni lubują się w strategiach, opiszę moją ulubioną z mniej znanych produkcji tego gatunku.

Cukierkowa grafika 2D wprowadza w świetny nastrój, a wszędzie widać dużo poczucia humory co sprawia, że gra stanowi bardzo przyjemny relaks dla kogoś, kto lubi odpoczywać myśląc.
Trochę podobna do Tropico, ale przez swój klimat jedyna w swoim rodzaju. Gra ma ciekawy stopień trudności - na początku jest trudna ze względu na ogrom możliwości, potem prostsza gdy wiemy o co chodzi, następnie gdy państwo rozrasta się w tempie geometrycznym staje się wręcz piekielnie trudna ze względu na setki jednostek o które musimy się troszczyć. Moja rada: regularnie sprawdzaj czy masz dość tragarzy, czy w fabrykach są potrzebne surowce oraz czy masz durowce na to co chcesz wybudować, a także czy nie brakuje dóbr, których domagają się obywatele (jedzenie, woda).
Gra posiada taki stopień skomplikowania, że mogłaby być egzaminem wstępnym na nauki polityczne ;)
W skrócie gra sprowadza się do dewizy: Daj o to, by obywatele byli zadowoleni. To wszystko. Obserwuj jak biorą śluby, płodzą dzieci, które dorastają, idą do szkół i tam szkolisz ich do prac, na które jest koniunktura. Gdy nie będzie jedzenia, wzrośnie przestępczość, a bezrobocie wpływa na niezadowolenie - samo życie od strony makroekonomicznej, ale miło jest czasem pobawić się w boga.

Awatar użytkownika
miko
Wielki Pan Hordy
Wielki Pan Hordy
Posty: 577
Ulubiona rasa: Horda
Lokalizacja: Kor
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: miko » ndz, 7 lut 2010, 18:28

Hm patrzę na screen i nasuwa mi się pytanie czy gra podobna jest do ósmy cud świata? Oraz do wspaniałej produkcji sierry faraon jeśli tak to mógłbym zaryzykować...
Wielki Pan Ogromnej Hordy Miko Władca północnego Kor syn Protazego i Anemegii Główny Szaman zarządca piwnicy- Wielki Pan Hordy! Nadchodzą ponure dni pożogi i zatracenia...

Awatar użytkownika
Skarga
Thrall
Thrall
Posty: 7
Ulubiona rasa: Mroczne Elfy
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Skarga » pn, 8 lut 2010, 10:05

Chciałbym móc odpowiedzieć na to pytanie, niestety - nie grałem. Zapewniam jednak, że Alien Nations 2 jest grą, w którą warto zagrać. Klimat i możliwości, które przedstawia są nieprawdopodobne.

Awatar użytkownika
Hunter
Champion
Champion
Posty: 312
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Hunter » wt, 9 lut 2010, 16:58

Gralem w demo jakies 6/7 lat temu i juz niewiele pamietam, wiem, ze gra mi sie podobala, ale nie moglem sobie przypomniec nazwy i o niej zapomnialem.
Sensei Piela

Jazon
Thrall
Thrall
Posty: 5
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Jazon » pt, 9 kwie 2010, 13:47

tez w nia gralem bardzo fajna strategia, szkoda ze nie wyszla kontynuacja

Kajoj
Olbrzym
Olbrzym
Posty: 46
Ulubiona rasa: Minotaury
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Kajoj » pn, 31 maja 2010, 18:54

Według mnie jedynka była fajniejsza i łatwiejsza do ogarnięcia. Jeżeli przenieśliby identyczną jedynkę na silnik dwójki to mógłbym założyć się że teraz byśmy nie grali w WBC tylko w Alien Nations 2. Jednak jest to dobra gra ale nie przypadła mi do gustu.

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Wojtku » pn, 31 maja 2010, 20:54

:O Po tych komentarzach coś mnie uderzyło :P muszę se w to zagrać, jeżeli jest to dość proste ^^ wymiękkam przy the settlers :P mówcie co chcecie, nie jestem przyzwyczajony do takich silników. Strategie ekonomiczne to nie dla mnie, ale spróbować nie zaszkodzi :P teraz tylko znaleźć jakiegoś pirata i trochę popogrywam...

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Wojtku » wt, 1 cze 2010, 13:52

To forum nieco mi teraz muli... Więc najkrócej jak potrafię:
- zagrałem
- zagram ponownie
Gierka spoko się nadaje do zżerania czasu a pod spodem zamieszczam linki, jakby ktoś chciał sobię ową grę pobrać, albo pograć:

http://rapidshare.com/files/23379186/Al ... .part1.rar
http://rapidshare.com/files/23400040/Al ... .part2.rar
http://rapidshare.com/files/23418102/Al ... .part3.rar
http://rapidshare.com/files/23455219/Al ... .part4.rar

Kajoj
Olbrzym
Olbrzym
Posty: 46
Ulubiona rasa: Minotaury
Kontakt:

Re: Alien Nations 2 (strategia, ekonomiczna)

Post autor: Kajoj » sob, 5 cze 2010, 02:05

Największy minus dwójki to praktycznie brak wojen i wojska - ledwie 4 typy dla każdej nacji (w tym strażnicy miejscy). Naprawdę jeżeli ktoś woli trochę więcej wojowania to zachęcam do pobrania 1 - mniej aspektów ekonomicznych ale też trzeba się głowić. Każda nacja ma około 11 typów wojsk (łowca, policja, łucznicy, piechurzy, sabotażyści, katapulty, balisty, jeźdźcy bestii, bestie, magowie itd). Bardzo opłaca się ją mieć na dysku bo to tylko 250 mb mniej a zawsze gdy nudą zawieje można rozpocząć/dokończyć potyczkę. Dla zainteresowanych opiszę aspekty ekonomiczne:
-Zakładanie nowych miast - musimy dobrać teren dla nowego miasta w zależności czy chcemy mieć gotowe miejsce pod rozbudowę, zbudować wioskę drwali czy ośrodek hutniczy.
-Spełnianie zachcianek ludzi - tak samo jak w dwójce musimy spełniać zachcianki podwładnych, np przy 25 obywatelach w mieście żądają karczmy, przy 30 kiosku z gazetami, przy 40 soku grzybowego/ciastek/lizaków.
-Kupowanie surowców specjalnych - są nam potrzebne do spełniania zachcianek np gdy gramy Pimonami ludzie po jakimś czasie żądają ciastek które sprzedają Amazonki, a później lizaków którymi handlują te owady (nie pamiętam jak się nazywają xD).
-Zarządzanie podatkami - musimy tak zarządzać podatkami aby miasta były w dobrym stanie, badania postępowały i żeby jeszcze trochę zostało dla skarbca. Jest to najważniejszy aspekt ponieważ za złoto szkolimy ludzi w szkołach, koszarach, legowiskach/warsztatach i wieżach magów. Także miasta popadają powoli w ruinę jeżeli nie będziemy płacić za ich odbudowę.

Co do aspektów wojennych też jest ich sporo:
-Pierwsze ataki już w 2 minucie gry - tak, to nie żart, chociaż komputer nie ma koszar to atakuje uzbrojonymi cywilami.
-Brak nudy - zawsze musimy odpędzić chmarę wrogów z miasta, szczególnie gdy przeciwnik zdobywa koszary - po tym mamy regularne odwiedziny kilkudziesięciu (po 2 godzinach gry nawet kilkuset) spragnionych krwi i walki wojowników, których wypadałoby godnie przyjąć :)
-Typy wojsk - Każda rasa ma swoje unikatowe jednostki, dzięki którym każdą rasą gra się inaczej. Amazonki mają dobre łuczniczki i kuszniczki, ba nawet ich łowczynie posiadają łuki (są najsilniejsze spośród łowców). W późniejszych etapach opierają się na machinach oblężniczych. Owady mają bardzo silne jednostki do walki wręcz, w późniejszych etapach mogą nawet mutować się w przerażające potwory siejące zamęt na polu walki (nazwa jednej z takich mutacji - "Niszczyciel" przekazuje całą informacje na temat tej jednostki która jest najsilniejszą jednostką do walki w zwarciu w grze). Pimonowie mają wyważone wojska, ale ich magowie mają najwięcej zdrowia i są trochę szybsi od magów pozostałych ras.

Myślę że zachęciłem was do gry w moim zdaniem lepszą jedynkę. Może przez hamachi uda się rozegrać partyjkę w sieci.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości