The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » ndz, 3 kwie 2016, 19:16

Miałem wersję starszą, widocznie dopiero teraz gość pomyślał o balansie...

Ale nie zarzucajcie mi nieprawdy! Odpalcie sobie wcześniejszą wersję moda i tam naprawdę mino king ma 180 hp...! Nawet wam screena zrobie!

http://imgur.com/AEgtxFt


W takim razie, zasysam najnowszą wersję moda - a wcześniejsza opinia odnosiła się do poprzedniej, fatalnej i zupełnie niegrywalnej wersji - Póki co, zwracam honor - I zobaczę sobie zaraz jak idzie na nowszej.

A co do bohaterów - być może, gościu nie umiał zrobić bohatera na 50 lvl, ale mając do dyspozycji 250 pkt umiejętności - otrzymujemy postać o tak naprawdę 250 poziomie w normalnym WBC... W takim razie gra na multi powinna się odbywać na 10 poziomowych bohaterach (patrząc na stare zasady gry multi), a co idzie z 10-levelowymi bohaterami połowa umiejętności nie będzie jeszcze dostępna (nie wiem czy w przypadku nieumarłego - kupca, na którym zawsze się grało).


Zasysam i zaraz zobaczymy ten balans :D
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » ndz, 3 kwie 2016, 22:57

Pierwsze wrażenia ;

#1 Bohaterowie

Bohaterowie dostali nerfa w postaci 2 punktów umiejętności na poziom oraz jeden atrybut (np. siła) kosztują teraz 2 punkty. Bohaterowie już nie są mega projebami, jednak przyjrzyjmy się zmianom :

a ) To umiejętności powinny kosztować 2 pkt umiejętności, a nie atrybuty. Rozwijanie atrybutów jest teraz de facto nie opłacalne, ponieważ przy dobrym doborze skillów postaci, wszystkie statystyki zwiększamy sobie umiejętnościami i to jeszcze bardziej niż atrybutami. Umiejętności, są silniejsze niż atrybuty, więc nie wiem dlaczego atrybuty są droższe...
1 pkt w siłę daje nam :
+ 5 HP
+ 1 walki
+ 1 obrażeń

2 pkt w umiejętności dają nam :
+ 30 HP
lub
+ 4 obrażeń (silny cios)
lub
+ 6 walki (zaciekłość)

Porównajmy więc posiadanie 30 pkt atrybutów z 60 pkt umiejętności,

30 siły daje nam :
+150 HP
+30 walki
+30 obrażeń

60 pkt umiejętności daje nam :
(20 pkt w HP) +300 HP
(20 pkt w walkę) + 60 walki
(20 pkt w obrażenia) + 40 obrażeń

Wniosek : Rozwijanie atrybutów jest bezsensowne przy dobrym wyborze umiejętności. To atrybuty powinny być tańsze, a umiejętności droższe. - Przynajmniej moim zdaniem.


b ) "RSB" - nie wiem co kolega sobie pomyślał, ale lekkie przegięcie... Osobiście mi się to nie podoba. (Dla przykładu ; bohater rasy rycerz może wskrzesić wszystkie jednostki poległe (na mapie!!!) w tańczące miecze - Przy multi 3v3 takie RSB powoduje niemalże wygraną... Nie wiem co ma reszta, ale zaraz sobie sprawdzę.

c ) Umiejętności zostały pozmieniane, teraz żadna rasa nie posiada czarów. (W przypadku podstawki, np. Wysokie Elfy miały magię uzdrawiania a Minotaury - Piromancję). Zmniejszyło to diametralnie możliwości różnorodności bohaterów. Nie jest możliwe stworzenie teraz maga-wojownika, ponieważ tylko klasy magiczne posiadają czary, możemy zapomnieć o posiadaniu jakichkolwiek czarów będąc np. Wojownikiem.
Z drugiej strony jest to też pozytyw - Wojownik nie powinien czarować, a mag nie powinien solować całej armii wręcz.

d) Przetasowanie umiejętności dało nam umiejętności, które są w zasadzie całkowicie niepotrzebne. Dla przykładu wysoki elf wojownik posiada umiejętność +10 do maksymalnej many, podczas gdy nie jest on w stanie NIC wyczarować. Z drugiej strony widziałem gdy jeden z magów (bodajże priest) z odpowiednią rasą, ma tylko umiejętności do regen. hp oraz do max hp, nie posiadając żadnych skillów zwiększających manę/szansę na czarowanie czy coś tym stylu.

Dostajemy 2 punkty umiejętności - rozwijamy albo umiejętności albo atrybuty, a tak być nie powinno. W podstawce dostawaliśmy jeden punkt atrybutu oraz jeden umiejętności i rozwijaliśmy oba aspekty bohatera.
Z drugiej strony - nie jest to złe, bo w WBC I był taki sam system i jakoś dostosowałem się szybko.


Zmiany myślę... że na plus, jednakże trochę trzeba dopracować jeszcze.
--------------------------------------------------------


#2 Balans?

Jednostki są teraz zróżnicowane, z botem ciężko się ocenia, która lepsza więc póki nie zagram na multi, nie jestem w stanie ocenić... Jednakże, balans wydaje się nadal być zachwiany, ale zobaczymy...

Tytani zostali mocno zbuffowani --> To jest na plus, wcześniej byli po prostu chodzącymi bombami, teraz - mogą "coś znaczyć"

Olbrzymi nerf Nieumarłych - ewidentnie najgorsza rasa w grze teraz. Zjawy/Upiory buduje się w budynku, a nie z szkieleta. Lisze i najlepsi rycerze dopiero od 5 techu. Rycerz-Zabójca to jest ewidentnie jakaś kpina, żeby miał tak słabe statystyki (120hp, 15 dmg o ile pamiętam, upiór jest niewiele słabszy, a płacimy ponad 200 miedzi, żeby dostać coś słabszego?). Najlepszy rycerz to również jest kpina... 25 obrażeń i 190 hp przy czymś za co płacimy ponad 700 miedzi? Ta jednostka była prawie dwukrotnie silniejsza, teraz jest totalnie bezużyteczna. Olbrzymi nerf liszów - totalnie bezużyteczni. Wniosek? - Rasa Nieumarłych jest teraz... totalnie niegrywalna... CHYBA, że inne rasy również dostały potężne nerfy.


Krasnoludy - Jakim prawem, potężnie uzbrojony, opancerzony w cholerę, drogi w budowie krasnolud berserker jest tak słaby? 120 hp? Przecież to jest kpina, aby tak silna postać kiedyś była tak słaba... W dodatku nie mamy kuszników krasnoludzkich ( nie wiem gdzie zniknęli ) a dostaliśmy rzucającymi toporami krasnoludów z śmiesznymi obrażeniami... Krasnoludom raczej też się oberwało...

Rycerze - Bez większych zmian... prawdopodobnie. Kawalerzyści jakoś bardziej sprawniejsi...

Duży buff gnolli... Są jeszcze silniejsze, wytrzymalsze niż przedtem... W dodatku są tanie jak barszcz, więc zdaje się, że minosy dostały buffa. (albo nerfa, bo ich szamani nie są już tak dobrzy).


Ciężko mi ocenić, nie grając na multi... Albo jest jeden wielki burdel i brak balansu, albo wszystkie nacje zostały znerfione i są mniej więcej równe i ten balans jednak jest.
Nie oceniam, póki nie zagram.
Jedno jest pewne - Nieumarli nie są już dobrzy...



#3 Crashe

Nadal są, troszkę więcej niż w podstawce, ale o wiele mniej niż w poprzedniej wersji moda. Cóż nie poradzim.


#4 Reszta

Cóż, pogram trochę, popatrzymy, zobaczymy... Fajnie by było jakąś gierkę na multi zagrać, jest lepiej niż w poprzedniej wersji, ale chyba jeszcze nie ma rewelacji...
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
SuawekZlocisty
Chłop
Chłop
Posty: 13
Ulubiona rasa: Imperium
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: SuawekZlocisty » pn, 4 kwie 2016, 14:56

Spoko, pisalismy o obecnej wersji, po prostu grałeś na złej i stąd nieporozumienie.
Nie spodziewaj się rewelacji od dwóch osób, z czego tak naprawde jedna robi gre od środka (chociaż też do końca nie wiem), może jest tam ktoś kto pomaga ale to wiesz..
Balans rzeczywiście nie jest najlepszy, mi np. nie pasuje Ghoul z 120hp który kosztuje z tego co pamietam prawie tyle samo co pikinier a rozwali trzech, ponadto ma obrazenia obuchowe.. na pewno znajdzie sie wiecej rzeczy ktore nie pasują, bo co jak co ale to jest wersja beta.

Z drugiej strony dobrze ze napisales bo nigdy bym nie wiedzial jak wczesniej bylo.. ale kierujmy sie ze gosc idzie w dobrym kierunku, na forum moda można dodawać sugestie i bugi, ważne jest że projekt jest aktualny w 2016 roku, czyli ładne lata po wydaniu gry.

Z tymi RSB to też troche racja, raz to miałem i tylko ten RSB mnie wkurzył.. na pewno to wywali albo coś bo to jest game-braking. Poza tym wbijaj na hamachi i gramy jak masz ochote (:

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » pn, 4 kwie 2016, 14:59

Zaraz wejdę, to zagramy sobie coś, jeśli nie scrashuje...
Mapy Chaos działają w tym modzie? (Chaos Great Lakes np.?)
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
SuawekZlocisty
Chłop
Chłop
Posty: 13
Ulubiona rasa: Imperium
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: SuawekZlocisty » pn, 4 kwie 2016, 15:08

Nie mam pojęcia, chociaż wg mnie nie będą chodzić, ale są inne fajne mapki, sam z resztą zobaczysz, bardzo klimatyczne i stylu wbc. Poza tym obecnie mój internet to nie wiem czy pozwoli mi zagrać ale postaram się aby się dało.
Na crashe się przygotuj, sam nie wiem jak to jest ale z początku trochę potrafi crashować, w każdym razie obecnie tylko przy błędach z połączeniem z innymi, jeśli np. łączą się przez LAN a ja zrobiłem na TPC/IP.

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » pn, 4 kwie 2016, 15:18

Bez mapek Chaosa :<? #pograneturniejowo, chyba, że komuś by się chciało je odtwarzać ...
Myślałem, że podstawka crashuje jak raz na kilka gier nie dawało rady odpalić multi, ale widzę, że tutaj będzie jeszcze gorzej XD
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
SuawekZlocisty
Chłop
Chłop
Posty: 13
Ulubiona rasa: Imperium
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: SuawekZlocisty » pn, 4 kwie 2016, 15:22

Nikt juz turniejów nie gra w wbc, potrzeba wiecej osob online chociazby. Na multi nie jest zle jesli osoby wiedza jak sie polaczyc ale to samo bylo w zwyklym wbc. Gralem tydzien temu 2v2 i pieknie chodzilo, a ostatnio zadnego crasha, chociaz zawsze jest jak wychodze z gry ale to niewazne.

Ja raczej z toba nie zagram bo internet mi nie dziala za bardzo, ale jest kilka osob online

Awatar użytkownika
Pielagoroth
Rycerz Zagłady
Rycerz Zagłady
Posty: 1741
Ulubiona rasa: Nieumarli
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: Pielagoroth » pn, 4 kwie 2016, 17:39

No, więc jednak stara wersja moda :p

Cieszę się, że bohaterowie dostali nerfa, chociaż z tego co piszesz to poprawki są konieczne zdecydowanie. No i oczywiście nie podobają mi się te rewelacje na temat Nieumarłych (no jak to Upiory w budynku :/ ), ale to mimo wszystko wypadałoby ograć i sprawdzić na multi. Nie wiem kiedy, ale kiedyś trzeba będzie wypróbować.
Czyżby? A jednak. ®

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » pn, 4 kwie 2016, 19:05

Omówienie finałowe moda :

Na początku coś dla rozluźnienia...
KLIK!

No to zaczynamy!

Rozdział Pierwszy
Tytuł : Dogłębna analiza rozwoju bohatera.


Część I
"Czy da się stworzyć bohatera - który będzie podobny do Nieumarłego Kupca - Poziom 50."

Zacznijmy od tego, że nieumarły kupiec na którym zawsze rozgrywaliśmy mecze miał - 16 charyzmy, reszta w inteligencję - 3 punkty w nekromancję i reszta w kupiectwo.
Pierwszym problemem jest znalezienie postaci, która będzie miała jednocześnie Kupiectwo oraz Nekromancję. Jedyną taką postacią, którą znalazłem przez 15 minut szukania jest "WYSOKI ELF - NEKROMANTA" (Nekromanta zawiera nekromancję, a wysoki elf jako jedyna rasa posiada kupiectwo bez klasy "kupiec"). Czysto teoretycznie jest to możliwe, ale...

Część II
"Od cholery bugów podczas tworzenia bohatera..."

Na przykład : [ZDJĘCIE], tym razem udało mi się 5 punktów rozdysponować w kupiectwo i umiejętność została całkowicie zablokowana. Innym razem nie mogłem nawet JEDNEGO punkta władować w kupiectwo... Co jeśli podczas gry multiplayer, trzem zbuguje, a reszcie nie? Niemożliwe staje się stworzenie tego samego bohatera, przez co już zostaje zachwiany balans. Często zdarza się, że nie można awansować jakiejś umiejętności, gdyż jest to po prostu zablokowane.
To tylko przykładowy bug, który mogę udowodnić fotką, chociaż miałem inny, ale o tym już mniejsza...

Część IV
"Umiejętności, czy Atrybuty?"

Stworzyłem dwie postacie, jedna jest tworzona pod atrybuty, druga zaś pod umiejętności... Przewaga postaci - na umiejętnościach była tak olbrzymia, że przy 1v1 podejrzewam, że ta na umiejętnościach nie straciłaby więcej niż 50 hp. Wyjaśniałem już dlaczego w poprzednich postach.


Część V
"5 punktów za level?!"

Moje obawy jednak pozostają, nadal bohaterowie otrzymują 5 punktów na poziom i są zbyt potężni. Nie mówię tu już nawet o bohaterach 30-50 lvl, jakich można wyexpić w expiarce w godzinę, a bez w ciągu dnia. Bohater na 10 lvl'u ma 50 pkt umiejętności i może wymaksować dowolną umiejętność do 50 poziomu. Bohater 10 lvl może mieć zatem : 100% kryta lub 1000 HP lub 160 walki - lub coś w tym stylu. Bohater na DZIESIĄTYM poziomie. Przy dobrym doborze punktów, jaki zrobiłem - Rozgromiłem sam bohaterem armię wroga (50 punktową) oraz wrogiego bohatera, bez większych problemów + 3 wieżyczki. Straty? Około pół życia, bez użycia ani jednej miksturki.

Ocena Bohaterów w modzie : Bardzo Negatywna.


Spoiler!!
Ból dupy nadciąga, jeśli nie chcesz czytać - nie czytaj.
Bohaterowie są CAŁKOWICIE niezbalansowani - z jednej strony bugują się cholernie, z drugiej strony są tak potężni nawet na niskich poziomach, aż szkoda ich używać. Dobrze złożony bohater na... nie wiem - może 20 -25 poziomie - jest w stanie wysolować tytana (którzy i tak otrzymali przeogromnego buffa!!!).
Na multi polecam więc grać bez bohatera, albo takim na poziomie... Pierwszym? do maksymalnie 5 levela. Patrząc z drugiej strony - otrzymując bohatera 1 poziomowego, po godzinie gry nasz bohater awansuje... do 10 poziomu i już staje się zbyt potężny... Nie ma złotego środka.
/Spoiler

Rozdział II
Interfejs Gry

Część I
"Produkowane Surowce"

Duży plus, teraz wiemy jaki jest przyrost każdego naszego surowca oraz czego będziemy mieć mało a czego dużo...

Część II
"Czas do robienia jednostek/upgrade"

Duży plus, teraz wiemy co ile się robi ;)

Część III
"Dopasowanie do interfejsu - rasy"

Też całkiem fajne.


Rozdział III
"Epizod ostateczny - Lagi, Crashe, Bugi oraz... MULTIPLAYER!"

Samo granie z trzema anglikami (2v2) uznaję za temat do gadania...
A więc, graliśmy na mapie, gdzie pojedyncze jednostki się blokowały w przesmyku dwa na dwa, zero możliwości ataku lądem, ultra kiepska i słabo zbalansowana mapa. - To raz.
Po drugie, wszyscy robią sobie swawolę, każdy bohatera takiego jakiego chce bez żadnych reguł. Rezultat? Wszyscy pozdychali w 5 minutach z wyjątkiem mojego kupca, który kurna siedział od początku gry w wieży.
Po trzecie - 50 punktów armii na start + chciałem wspomnieć, że w modzie możemy rekrutować z punktów armii generałów. Tak więc nie było fajnie, gdy ktoś wziął sobie bodajże 8 moonów na samym starcie :/ (mój wybór, 50 mrówek, bo oczywiście = z randoma dostałem jebany rój. [de facto, nigdy nie lubiałem tej rasy])
Po czwarte - ich zasady są całkowicie odmienne od naszych. Mgła wojny, niewidoczna mapa, każdy wybiera se rase taką jaką chcesz grać, zero randoma (byłem jedyny na randomie - i dostałem zjebany rój).
Po piąte - grają na fast albo bardzo fast. Gra działała tak szybko (a raczej tak lagowała), że szkoda gadać.

I teraz szczerze
Jedyne co mi się w tej grze podobało - to bardzo przejrzysty i wygodny pokój lobby - w dodatku przed wczytaniem do gry jest jeszcze czat i można pogadać chwilę, aż wszyscy się wczytają.


A teraz co mi się nie podobało...

Wszystko.
Po pierwsze - Tak koszmarnych lagów, nie widziałem nigdy. Naprawdę, wierzcie mi na słowo - tak lagowało, że moje 10 smoków biło jednego bohatera, a ten se przez 3 minuty stał i nic mu się nie działo. Zlagowało grę na 5 minut, gdy gościu odpalił sobie RSB wskrzeszające wszystkie tańczące miecze. Tutaj gdy się wkurwiłem i przestawiłem smoki gdzie indziej, zostawiając tylko jednego :
KLIK.

Po drugie - Pod koniec gry były takie lagi, że moja armia w postaci kilku smoków, tytana, mnóstwo innego spamu, jaszczuroczłeków etc. waliła 15 minut w jeden budynek i nic mu nie robiła...

Po trzecie - Bugów od cholery, jakimś cudem moja jednostka przeniosła się nad wodę, by po chwilę wlecieć gdzieś w las gdzie nie można było wgl się poruszyć.

Po czwarte - balansu nie ma - Powiedzmy sobie szczerze, gościu wziął kartkę i dopierdolił takie statystyki jakie chciał i tak jest i chuj. Dużo jednostek ma po 20-30 spd i tak szaleją na mapie, że nie wiadomo co robić. W dodatku przy połączeniu Barbarzyńców (którzy mają jakiś okrzyk wojenny dodający spd) oraz berserkera, niektórzy kawalerzyści tak popierdalali, ze gra się całkowicie załamała.

Po piąte - Miałem zero przyjemności, tak naprawdę. Zero ustalonych zasad - wloty za wieże dozwolone, to tutaj to tam - wszyscy leźli przez środek jak tłoki nawet zbytnio nie sterując wojskiem. Być może były takie lagi, że nawet tego nie dało się robić. Często widziałem jak po 5-15 jednostek stoi pod barakami i nic nie robi, bo gracz albo nie ogarnia, albo po prostu sa takie lagi.

Prawda jest taka tylko, że zabrakło mi starych dobrych gier, z zasadami.

Od tej pory bardzo zniechęciłem się na tego moda, praktycznie brak map zbalansowanych, czy symetrycznych, mapy takie jak w podstawce od WBC III chociaż wszystkie paki map pościągałem. Zero zorganizowania, przez 5 minut odkrywałem gdzie co jaka kopalnia jest bo wszystko zakryte rzecz jasna.
Grywalność nie wielka, poniewaz balansu też zbytnio nie ma, chociaż nawet jakby był i to tak by nie pomógł z takimi lagami. (Bug taki, że barbarzyńca stał sobie na środku mapy i całe moje wojsko biło go 10 minut i nie mogłem mu nic zrobić - podobna sytuacja z tytanem pod bazą wroga).

To już koniec - to co mogę wynieść z tego moda, to muzykę z WBC I którą przeniosłem sobie już do wersji PL oraz stary głos bohatera z WBC I, który staram się przenieść.

Osobiście, mi się nie podoba - chociaż fajnie było zagrać po tylu latach przerwy w WBC III.

EDIT : Piela, po hot-fixie jakiego ściągnąłem, bohaterowie zostali przywróceni do poprzedniego stanu. 5 pkt umiejętności na 1 lvl... Tak więc nadal są przegięci...
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

Awatar użytkownika
KKProgamer
Lunarion
Lunarion
Posty: 528
Ulubiona rasa: WBC I : Ludzie WBC II - Ludzie WBC III - Nieumarli
Kontakt:

Re: The Protectors [samodzielny mod zmieniający całą grę]

Post autor: KKProgamer » pn, 4 kwie 2016, 20:01

Dużo rzeczy do zmian jest, ale jeśli trochę się popracuje - to może jeszcze coś z tego wyjść... Trzeba mapy porobić, troszkę zbalansować, naprawić bohaterów ograniczyć lagi i bugi - I może będzie dobrze. Póki co, jest takie 4/10.
Ranking Ras wg. Mnie
1. Baśniowa Istota
2. Orki
3. Wysokie Elfy
4. Demony
5. Nieumarli ex aequo Barbarzyńcy

Obrazek

I love this character :*

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości