Brak balansu, częściowe przywrócenie go

Przedstaw własny pomysł.
Zablokowany
Awatar użytkownika
Administrator
Site Admin
Site Admin
Posty: 2400
Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: Administrator » pn, 23 sie 2010, 22:46

Jedynym mankamentem tego jest 1vs1, gdzie dalej próbujemy stworzyć takie zasady, aby wszystkim rasom pasowały.
Czyli zasady 1vs1 są w fazie tworzenia. A tutaj poruszamy kwestię multi, gdzie 90% jest teamowych, a te są w porządku.
Ludzie, nauczcie się czytać dokładnie i wszystko ze zrozumieniem!
witktom pisze:I co z tego? Która rasa wygra, lepsza z kopem do surowca czy słabsza z kopem do surowca? Wygra ta, której kop do surowca daje przewagę, bo: powinna się rozbudowywać długo, ale ma surowce żeby zrobić to szybciej; ma bardzo tanie jednostki których z kopem może zrobić bardzo bardzo dużo; ma wszystko drogie ale z kupcem nie stanowi to problemu.
A czego dzielisz na słabsze i gorsze rasy? Wiele technik gry nie zostało odkrytych, a część wiele ras ma swoje kontry na uważane przez ciebie za najsilniejsze. Są rasy uznawane za silniejsze i słabsze, może z powodu tego, że twórcy popełnili błąd, albo nie zostały odkryte przez graczy. Sporo rzeczy nie jest wykorzystanych, chociażby każdy wie, jak użyć szamanów, ale mało kto wie, że użycie harpii kosztuje tyle samo wysiłku, co szamanów. Wiele jednostek nie jest używanych, które w niektórych przypadkach lepiej użyć: rycerze, strażnicy khazimi, słonie itd. I jeszcze sporo nieznanych mi.
Każdy głupek znajdzie byle powód, by się do niego przyczepić. Nikt tutaj nie mówi o idealnym balansie. Powiedziane było, że jest dobry balans i przyjemnie się gra - tyle wystarczy ludziom. Spójrzcie na realne rozgrywki! Mamy grę, jaką mamy, robimy najlepsze, co możemy zrobić.
Ogarnijcie też inne gry strategiczne i ich system multi. Ja się cieszę, że wbc ma tak dobrze zrobiony system na 16 ras.

Obecnie jest najlepszy system, nikt nie wymyślił lepszego. Odpowiedź na wszystkie pytania macie we wnioskach - czytajcie po kilka razy.

edit. zakończmy to wreszcie, czepiać się można wszystkiego, skupmy się na tworzeniu lepszej przyszłości, czyli przedstawiajmy propozycje ulepszające grę.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin

SOLO LEE
Lunarion
Lunarion
Posty: 294
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: SOLO LEE » pn, 23 sie 2010, 23:45

Administrator pisze:zakończmy to wreszcie, czepiać się można wszystkiego, skupmy się na tworzeniu lepszej przyszłości, czyli przedstawiajmy propozycje ulepszające grę.
ktoś chce zacząć wysuwać propozycje? Admin? Louis? Piel?

Awatar użytkownika
TomekW
Lunarion
Lunarion
Posty: 579
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: TomekW » wt, 24 sie 2010, 01:28

Tak, wasza rozgrywka multi jest najlepsza i tak dalej. A kto tak powiedział oprócz was :O.

WBC ma lepiej stworzony system dla 16 ras - bo wplecione w nie są bohaterowie. Aha, mamy najlepszy system multiplayer na świecie i w całej galaktyce... Co do czepiania to ty jesteś jego mistrzem...

Najpierw wytłumacz mi jak pokonasz tych baśniaków imperium, użyjesz tych słoni pewnie, co? Nie no wtedy to baśniaki wymiękają...

Rozgrywka drużynowa jest zbalansowana, jeśli trafią się odpowiednie rasy. W losowych może się trafić nawet 3 baśniaki vs 3 imperium itd. I kto na przykład wygra, Ork Baśniak i Leśne Elfy czy Imperium Zaraza i na przykład Krasnoludy? Oczywiście zakładając równy skill graczy... i nie mówcie mi tu że "były sytuacje", bo to już kwestia szczęścia (nieszczęścia) czy skilla.

Ty także naucz się czytać dokładnie i ze zrozumieniem: nie będziemy tu przedstawiać projektu (i tak macie szpiega) ani nad nim tutaj pracować, co jest wyłącznie winą waszą - tego jak ten projekt potraktowano i skrytykowano na starcie, gdy nawet nikt nie wiedział jak to będzie wyglądało itd. (bezsensowna krytyka, jak zawsze u was).

O tak, czekam na propozycje ulepszające grę. Bardzo lubię się śmiać... tak jak na przykład przy czytaniu tych dobrych rad w temacie "4fun".

To nie jest off-topic, w końcu cały czas rozmawiamy o balansie (i o przywróceniu go...).
Tomek

Awatar użytkownika
Wojtku
Lunarion
Lunarion
Posty: 559
Ulubiona rasa: Minotaury (neutral)
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: Wojtku » wt, 24 sie 2010, 09:24

No to jak Adminie, myślę, że się zgodzisz na to solo... daje Ci 2 tygodnie na wymyślenie "taktyki" Imperium, grasz już w to dobre kilka lat, więc zapewne jesteś już przy końcu swojego "projektu".

Zasady oficjalne:
1. Mapa Chaos Arabic.
2. Bez mgły wojny, mapa zasłonięta.
3. 5 budowniczych.
4. Wysokie zasoby.
5. Levl. Boha 30
6. Gramy na kupiec\druciarz.
7. Każdy gracz ma prawo do wybrania jednego obserwatora, maximum będzie ich oczywiście dwóch.
8. Ras nie można wybrać, są już ustalone, ty Imperium ja Baśniowe.
9. Walki pomiędzy Obserwatorami będą niedozwolone, będą traktowane kickiem z sieci (o sieci później)
10. Sieć będzie zrobiona przez jednego gracza, będzie on kontrolował obserwatorów, aby przestrzegali zasad.
11. Obserwatorzy nie biorą kupców, druciarzy itd, każde takie zgłoszenie będzie kosztowało ofiarę kickiem z sieci.

No i chyba tyle, czekam na jakiegoś ochotnika\zwolennika "zbalansowanej" gry. No i niech się w końcu zgłosi, bo to nie ma jak praktyka :P

Awatar użytkownika
miko
Wielki Pan Hordy
Wielki Pan Hordy
Posty: 577
Ulubiona rasa: Horda
Lokalizacja: Kor
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: miko » wt, 24 sie 2010, 09:26

A wiecie że Syzyf walczy z górą? I góra go pokonuje! Czemu? Bo jest Syzyfem a ona jest górą! Nie kłóćmy się z górą poczekajmy na "nowe taktyki" gry zaraza czy rojem poza tymi które obmyśliłem. Rycki były słabe do czasu wprowadzenia katedr i mieczy. Rojem gra się na masy i rzuca ssanie oraz żywiołaki. Co z tego że nawet rój nie ma szans z leśnym bo tamten ma mass duszków i druidów którzy normalnie są tak drodzy że leśnego nie stać na ich mass produkcję? No czekamy na propozycje gry zaraza lub rojem bo to brzmi ciekawie. Są rasy gorsze i lepsze i tak są postrzegane i tak będą postrzegane. Tego nie zmienisz choćbyś chciał...
Zrobimy teleturniej! Pytanie za 10 punktów.
- Czemu Imperium ma w pakiecie kupca?
a) Bo ulepszenie twierdzy kosztuje metal i wymusza na graczu oszczędność tego surowca aby ulepszać swoje masówy jednostek.
b) Bo magowie posiadają dużo czarów i wyrównują brak obecności bohatera zarówno w kwestii magicznej jak i bojowej.
c) Ponieważ Imperium bez dopalacza surowcowego wymięka przy innych rasach w równym boju.
d) Odpowiedzi a, b i c są poprawne.
Pytanie za 20 pkt.
Ile powinien trwać rozwój u Elfów?
a) 5 min (możliwe do osiągnięcia tylko kupcem)
b) 10 min ( możliwe do osiągnięcia tylko przez słabszego gracza w grze kupcem)
c) 20 min ( surowce od braci kupców gdy on wziął druciarza)
d) Te trzy odpowiedzi są błędne rozwój elfem trwa przez całą grę.
Odpowiedzi w topicu. I proszę nie mówić o grze kupcami itp tylko odpowiedzieć pod kątem prawdziwego wbc i wrażeń z wbc II którego trójka jest sequelem.
Wielki Pan Ogromnej Hordy Miko Władca północnego Kor syn Protazego i Anemegii Główny Szaman zarządca piwnicy- Wielki Pan Hordy! Nadchodzą ponure dni pożogi i zatracenia...

Awatar użytkownika
Administrator
Site Admin
Site Admin
Posty: 2400
Ulubiona rasa: Krasnoludy, Orkowie
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: Administrator » wt, 24 sie 2010, 12:33

wikitom i wojtq, nierozumne kreatury jedne, chyba jak mówię, że dalej pracujemy nad zasadami to oznacza, że nie są skończone. Czy przez te wakacje, aż tak wam wyparował mózg?
W losowych może się trafić nawet 3 baśniaki vs 3 imperium itd.
Może to złe słowo, powinno być zamiast: praktycznie niemożliwe. Obliczę ci prawdopodobieństwo takiego zdarzenia.
Zdarzenia A - trafi się kombinacja 3 baśniaki vs 3 imperium
Zdarzenie A: 1 x 1 x1 x1 x1 x1 = 1
Wszystkie możliwośći: 16 x 16 x 16 x 16 x 16 x 16 = 16777216
P (A) = 0,00000006
Liczy mówią same za siebie, ale dla pewności wytłumaczę, bo pewnie się znajdzie niejeden gagatek, który tego nie zrozumi.
Czyli omawiana sytuacja jest niemożliwa do trafienia, jeszcze nigdy na świecie nie było takiej gry i prawdopodobnie nie będzie, to jest trochę jak trafienie w multillotka.

Wymieniajcie sobie jak chcecie, nawet kombinacje, których nie można trafić, ale w praktyce i tak będzie walka - jeśli strony się nie poddzadzą na początku, to może wyjść bardzo ciekawa gra. Często się zdarzało, że rasy, stracone na początku przez wielu, wygrywały pojedynki. Każda rasa ma jednostki i może walczyć.
Ty także naucz się czytać dokładnie i ze zrozumieniem: nie będziemy tu przedstawiać projektu (i tak macie szpiega) ani nad nim tutaj pracować, co jest wyłącznie winą waszą - tego jak ten projekt potraktowano i skrytykowano na starcie, gdy nawet nikt nie wiedział jak to będzie wyglądało itd. (bezsensowna krytyka, jak zawsze u was).
Nie zauważyłeś, że nikogo nie interesuje publikowanie tego projektu, najbardziej to chyba ciebie to tak fascynuje.
O tak, czekam na propozycje ulepszające grę. Bardzo lubię się śmiać... tak jak na przykład przy czytaniu tych dobrych rad w temacie "4fun".
I to jest całe twoje podejście, potrafisz tylko skamlać, zamiast prawdziwie działać. A przypominam, że propozycje zmian na lepsze padły tylko ze strony administracji: lv10, wyssanie many, praca nad zasadami 1vs1. Natomiast miko, wititom i wojtq potrafią tylko jęczeć i płakać, z tego wychodzi.
No czekamy na propozycje gry
To od was mają wyjść te propozycje, skoro najbardziej jęczysz!
Odpowiedzi w topicu. I proszę nie mówić o grze kupcami itp tylko odpowiedzieć pod kątem prawdziwego wbc i wrażeń z wbc II którego trójka jest sequelem.
Nie grałem multi WBC2, ale i tak, z tego co wiem, nie ma jakieś super radochy. Niektóre zmiany widać gołym okiem, np. osłabienie wojownika znacząco w 3, ulepszenie baśniowych, zredukowanie pancerza niektórym rasom. Tam wcale nie było tak dobrze, a jak było, to grajcie w 2.

Dalej podtrzymuje moją dobrą tezę, że największy jest balans, gdy wszystkie rasy mogą się rozwinąć i wyprodukować jednostki, jakie chcą. Potwierdzają to mistrzostwa, gdzie pewne rasy nie dały dojść do słowa innym.
Gdyby nie ja to Krasnoludy nie miałyby króla... Admin

Awatar użytkownika
Louis EX
Site Admin
Site Admin
Posty: 765
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: Louis EX » wt, 24 sie 2010, 14:21

Wojtku w takim razie proponuje podobną grę na waszych zasadach. Uważasz, że wtedy imperium wygra? 1vs1 trudniej zbalansować niż normalną rozgrywkę w 4 lub 6 osób. Raczej pewne, że i u was jak i u nas imperium przegra.

Awatar użytkownika
TomekW
Lunarion
Lunarion
Posty: 579
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: TomekW » wt, 24 sie 2010, 14:31

Admin, nie cwaniakuj, bo takie samo prawdopodobieństwo jest na grę z dowolnymi innymi rasami, czyż nie?

Zresztą podałem też inną kombinację ras nie zbalansowaną .

Nie zauważyłem że nikt nie chcę zobaczyć projektu, bo parę osób mówiło żeby tu go przedstawić itd.

To TY potrafisz skomleć i krytykować, nie dając szansy projektowi. I potrafisz, jak to ktoś powiedział, robić z czarnego białe.

Wasze propozycje są żałosne, jedyna słuszna jeżeli już tak robicie to non hero, to zbalansuje grę znacznie bardziej niż wyssanie many które będzie cały czas groziło śmiercią boha.

Mistrzostwa potwierdzają jedynie wyższość baśniaków i orków nad innymi rasami (są jeszcze nieumarli, JEDNI JEDYNI nieumarli).

Jeszcze zapytam czy tobie wyparował mózg? Dalej pracujecie nad zasadami, krytykując nasze, a ze swoimi nie robiąc nic oprócz wprowadzenia orka chaosu będącego w stanie wyssać jakże dużo many i jakże długo wytrzymać.
Tomek

Awatar użytkownika
Louis EX
Site Admin
Site Admin
Posty: 765
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: Louis EX » wt, 24 sie 2010, 15:09

Tomek już Cię nie rozumiem. Z jednej strony nie chcesz przedstawić zasad, z drugiej chwalisz się, że ktoś jednak chce je poznać.

Jeszcze raz napiszę: w 3 vs 3 jest jako taki balans. Tylko w 1 vs 1 baśniowe mogą mieć sporą przewagę. Pomyśl, że w takich skrajnych przypadkach jakich podałeś nawet u was nie będzie równo. Więc co to za różnica? Może taka, że u nas taka kombinacja zaistnieje, a u was nikt jej nie wybierze jako z góry przegranej.

Awatar użytkownika
TomekW
Lunarion
Lunarion
Posty: 579
Kontakt:

Re: BRAK BALANSU, częściowe przywrócenie go

Post autor: TomekW » wt, 24 sie 2010, 15:21

Skąd wiesz że nie będzie równo? Imperium rozbuduje się bardzo szybko albo będzie miało potężnego maga, to po pierwsze... nie masz pewności kto wygra.

Czegoś chyba nie rozumiesz - ja się niczym nie chwalę, tylko odpowiadam zaczepkę admina. Zresztą nie mam co przedstawiać jak szpiegujecie, po pierwsze, a po drugie sami nas odpychaliście.

To jak, sądzisz że 3x baśniaki u was przegrają z 3x imperium? Szansa na taką kombinację, powtarzam jest taka sama jak szansa na każdą inną :O.

U nas na pewno jest lepiej z tym, że rasy które nie powinny go mieć, nie mają kopa do surki - zamiast kopa inne rasy mają uzupełniającego je boha. To naprawdę balansuje rozgrywkę.
Tomek

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości